
Julian a Kim se poprvé setkali již před deseti lety na hudební konzervatoři v Sydney. Přes den zápasili s Beethovenem, v noci tíhli k New Order, Björk nebo The Smith. V té době také spolupracovali s experimentální kapelou Prop. V roce 2003 však podepsali smlouvu s Modular Recordings a vydali se vlastní cestou. Domácí publikum roztancovali debutovým EP „Blow UP“ a za necelých 18 měsíců se v jejich elektropopových impulsech vrtěl celý svět.

Po dvou letech izolace v domácím studiu na opuštěné farmě nedaleko Byron Bay vydali Julian Hamilton (zpěv, klávesy) a Kim Moyes (bicí, klávesy) druhé album Apocalypso a evidentně zamotali hlavu mnoha hudebním recenzentům. Co to vlastně je? Emotivní techno, pohanský house nebo sborový space-funk? Novinky „My People“, „Talk like That“ či „This Boy’s in Love“ povolávají do zbraní a neoblomně míří do popových srdcí. The Presets dokonce na několik týdnů převzali vládu nad žebříčkem nejstahovanějších alb na iTunes.
The Presets rozhodně dokázali obrátit australskou hudební scénu vzhůru nohama. Poprvé v historii předávání australských hudebních cen ARIA bylo toto ocenění v kategorii album roku uděleno elektronické muzice. The Presets si z tohoto slavnostního večera odnesli také cenu pro nejlepší kapelu a za nejlepší taneční nahrávku. Reportáž z jejich pražského vystoupení přineseme i my tuto sobotu v pořadu Vibrátor.
www.myspace.com/thepresets
No comments:
Post a Comment